torsdag 3 mars 2016

Allergisk mot det viktigaste?

Vecka ut och vecka in köper jag en bukett. Det måste ha börjat tidigt den här säsongen, men jag behöver dem mer än någonsin: Tulpanerna!

Färgerna varierar efter humör, men jag gillar allihop. Jag har varit en flitig tulpanköpare sen jag blev med singelhushåll, och det är ett tag sen.

Men så den senaste tiden har jag känt en irritation i näsan. Inte så liten heller - ofta snorar jag på morgnarna och senare på kvällen. Jag nyser och ögonen kliar lite grann. Bara lite väl? Jag vill inte vara allergisk! Och framför allt vill jag inte vara allergisk mot tulpaner - de är ju det viktigaste jag har. De är åtminstone en av huvudfaktorerna i det där som rekommenderas under knepiga tider: "Ta hand om sig själv".

Kan det vara något annat i lyan jag är allergisk mot? Förr i tiden misstänkte jag damm och kvalster, men den här senaste reaktionen började nyligen - kanske i januari. Kanske med tulpansäsongen... 

Jag låter mig dock inte hindras i mina blomsterköp. Nu har priserna sänkts på tulpaner och en lila bukett för 40 kronor står och lapar vatten i sin kruka på fönstrets marmorbräda. 

Kanske vårens mest instagrammade typ av motiv.
Förra veckans skörd inklusive presenter.

#blogg100
#loggbok42
#dag3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar